torsdag 31 mars 2011

Åt andra hållet

Nej, nu ska jag sätta igång och måla! Sitter hela tiden och tänker att jag borde måla klart bilden som jag började med, så nu ska jag bane mig göra det. Tränar lite på prespektiv och rörelse, vilket jag knappt målat alls tidigare... så det är väl därför jag bara skjuter upp det. Men jag vill sluta vara rädd för att prestera, bara göra och skapa istället för att vara rädd att jag ska göra något för bra (ja, jag är rädd för att vara för bra). Prestationsångest fast åt andra hållet. Jag visar hellre upp något halvdant än sådant jag faktiskt är riktigt nöjd över. Och tänker jämt igenom det typ 100 gånger innan jag lägger upp något jag gjort här. Det tänker jag inte göra den här gången, så nu lovar jag att så fort jag är klar med denna bilden, så ska den upp här. Hur bra eller dålig den än blir.

Annars funderar jag väldigt mycket på vad jag ska göra med mitt hår. Har absolut ingen aning. Kort igen? Långt? Lugg? Rött? Brunt? Inget känns mer lockande än det andra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar